Oppimistehtävä 4 c. Sosiaalisen median hyödyntäminen tulevaisuudessa

 

Kurssini lähestyy loppuaan ja blogini viimeinen aihe käsittelee sosiaalisen median hyödyntämistä tulevaisuudessa. Kurssin aikana olen oppinut, että some vaatii aktiivisuutta ja siihen on hyvä varata aikaa ja resursseja. On eriasia olla siellä omana itsenään henkilökohtaisella profiililla kuin esimerkiksi työyhteisön somen ylläpitäjänä.

En usko, että lähitulevaisuudessa minulle tulee nykyistä suurempaa roolia työyhteisöni somekanavissa, mutta yhdistystoiminnassa varmasti tulee. Olen urheiluseuratoiminnassa aktiivisesti mukana. Toimin edustamani seuran puheenjohtajana. Tämän takia olen joitakin vuosia sitten luonut seuralleni Facebook ja Instagram tilit. Jatkossa meidän täytyy seuran hallituksen kanssa miettiä, miten ylläpidämme näitä tilejä. Tähän asti ne ovat toimineet minun ja kahden muun aktiivisen jäsenen ylläpitäminä. Olemme tiedottaneet asioista ja kuvanneet lähinnä ottelutapahtumia.

Seurana meidän olisi hyvä tehdä suunnitelma siitä mitä meidän on tarkoituksen mukaista viestiä ja tiedottaa sosiaalisessa mediassa ja kuinka tämän viestinnän tulemme hoitamaan. Silloin meillä on toimintasuunnitelma olemassa ja siihen on helpompi nojautua, kun mietimme miten haluamme olla esillä.

logot.jpg

Henkilökohtaisesti taas olen jatkossakin sosiaalisen median käyttäjä. Toisaalta haluaisin olla aktiivisempi esimerkiksi twitterissä ja työminän kautta LinkedIn:ssä, mutta toisaalta taas tuntuu, että haluaisin vähentää kaikenlaista sosiaalisen median ruutuaikaa. Näin ollen tulevaisuudessa tasapainottelen jossakin aktiivisen, kohtuullisen käytön rajoilla. Minun tarvitsee vain valita ne sosiaalisen median kanavat missä olen aktiivinen ja mitkä jätän joko kokonaan pois tai vähemmälle käytölle.

Yksi asia on kuitenkin varmaa, sosiaalinen media on tullut jäädäkseen. Jokaisella on kuitenkin mahdollisuus tehdä omat valintansa sen suhteen minkälaisen ja kuinka aktiivisen roolin somessa ottaa.